گیاه حسن یوسف عطری

خرید گیاه حسن یوسف عطری

گیاه حسن یوسف به دلیل زیبایی خیره کننده، جز محبوب ترین گیاهان آپارتمانی میان عموم میباشد. از شرایط پرورش این گیاه زیبا و پرطرفدار میتوان به نور فراوان و گرما اشاره کرد. همچنین این گیاه نیاز به آبیاری زیاد و مخلوط ماسه با خاک برگ دارد. تکثیر گیاه حسن یوسف را به دو صورت میتوان انجام داد. با خرید گیاه حسن یوسف عطری طراوت و سرزندگی را به محیط پیرامون خود وارد کنید.

خرید گیاه حسن یوسف عطری

روش تکثیر گیاه حسن یوسف

روش تکثیر گیاه حسن یوسف روش اول تکثیر این گیاه شامل قلمه زدن می باشد. اگر این روش را در روزهای پایانی فصل تابستان انجام دهیم بهتر است. این روش خود به دو صورت انجام پذیر است. در روش اول ابتدا از گیاه مادر چند قلمه مناسب جدا می کنیم. برای جدا کردن قلمه ها باید توجه داشته باشید قلمه مورد نظر حداقل 10 و حداکثر 15 سانتی متر طول داشته باشد. و نحوه ی برش باید به گونه ای باشد که قلمه از زیر گره برگ بریده شود.

در مرحله بعدی شما باید شرایطی را فراهم کنید تا گیاه توانایی ریشه زایی داشته باشد. برای اینکار ابتدا تمامی برگ های پایین قلمه را جدا کنید تا گیاه انرژی خود را برای ریشه زایی صرف کند. در جهت ریشه زایی بیشتر و بهتر، شما میتوانید هورمون ریشه زایی را به قلمه ها اضافه کنید. البته این هورمون به طور طبیعی در اغلب گیاهان وجود دارد. این هورمون به سرعت ریشه زایی کمک میکند.

در قدم بعدی مخلوطی مرطوب از خاک برگ، ماسه و خاک باغچه را تهیه کنید و درون گلدان بریزید. دقت داشته باشید هنگامی که گیاه را درون گلدان قرار می دهید، سطح خاک باید حداقل گره پایینی بدون برگ را بپوشاند. دقت داشته باشید که گلدان باید در مکانی روشن باشد اما نور خورشید مستقیما به آن نتابد. حدود 20 روز بعد شما شاهد جوانه زدن گیاه خواهید بود. این روش قلمه زدن مستقیم نام دارد.

در روش بعدی، که نام آن قلمه زدن در آب است، تمامی مراحل همانند روش قبلی می باشد. با این تفاوت که پس از جدا کردن قلمه ها، آنها را در آب قرار میدهیم نه در خاک. و پس جوانه زدن، آنها را به خاک انتقال میدهیم. لازم به ذکر است در این روش، قلمه هایی که رشد میکنند ضعیف هستند. روش بعدی تکثیر گیاه حسن یوسف از طریق کاشت بذر است.

این روش بسیار سریعتر و ارزانتر از دو روش قبلی می باشد. همچنین بذرهایی این گیاه شامل رنگهای مختلفی هستند. در این روش ابتدا باید بذر مناسب با رنگ مورد نظرتان انتخاب کنید و سپس خاک مناسب را تهیه نمایید. خاک مناسب این روش، باید مرطوب باشد و توانایی نگه داشتن گرما را در خود داشته باشد. برای تهیه این خاک باید کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت را با یکدگیر مخلوط کنید.

در ادامه، لازم است بذرها را با فاصله ای حدود دو سانتی متر از یکدیگر روی خاک قرار دهید. و سپس مقداری خاک را دوباره روی آنها بپاشید. هنگام آبیاری توجه کنید تا قطرات آب موجب جا به جایی بذرها نشود. در آخر روی ظرف را با نایلون بپوشانید. اینکار به حفظ رطوبت خاک و حفظ گرما کمک خواهد کرد. پس از کاشت بذرها، طی دو هفته می توانید رشد جوانه ها را مشاهده کنید.

قیمت گیاه حسن یوسف عطری

قیمت گیاه حسن یوسف عطری برای سفارش و خریداری این گیاه شگفت انگیز باید به قیمت آن توجه ویژه ای داشته باشید. شما عزیزان و خریداران محترم که به این گیاه آپارتمانی و زیبا علاقه مند هستید، میتوانید با تحقیق در مورد قیمت گیاه حسن یوسف عطری، از مراکز پرورش این گیاه و یا فروشگاه ها آن را تهیه کرده و به منزل، محل کار، محیط پیرامون خود و… زیبایی، نشاط و سرزندگی را وارد کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا